طریقه نصب قفسه فلزی

طریقه نصب قفسه فلزی

فهرست مطالب

در این مقالهاز قفسه آنلاین، سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که طریقه نصب قفسه فلزی چگونه است؟ با ما همراه باشید.

یکی از نکات ضروری برای استفاده از سازه های فلزی، نحوه اجرا و راه اندازی آن ها است. از این رو در مقاله پیش رو، به موضوع طریقه نصب قفسه فلزی پرداخته و اطلاعات کاملی را در اختیار شما مخاطبان گرامی قرار می دهیم.

در این سال ها، موارد متعددی از استفاده انواع قفسه های فلزی در میان مشاغل مختلف را شاهد هستیم. در تمام این موارد، نصب اصولی و درست قفسه ها باعث بهره مندی از حداکثر کارایی آن ها خواهد شد. نصب صحیح سازه های فلزی موجب افزایش طول عمر آن ها و همین طور افزایش امنیت کالاهای روی طبقات می گردد.

در واقع در ابتدا لازم است که طراحی و نوع کاربرد قفسه های فلزی را بدانید تا بتوانید به آسانی روش نصب آن ها را یاد بگیرید. در قسمت های مختلف این مطلب، طریقه نصب قفسه های فلزی گوناگون را با کمک سایت قفسه آنلاین مورد بررسی قرار می دهیم. سایت قفسه آنلاین به عنوان کارخانه تولید قفسه های فلزی، از معتبرترین های این حوزه به شمار می آید.

منظور از نصب قفسه فلزی چیست؟

منظور از نصب قفسه فلزی چیست؟
منظور از نصب قفسه فلزی چیست؟

در فرهنگ لغت فارسی، واژه ی نصب به معنای جا زدن، قرار دادن و گماشتن است.

نصب قفسه انبار، همه موارد را از شروع تا پایان مراحل قفسه بندی در بر می گیرد.

اشاره به چند نکته اساسی پیرامون طریقه نصب قفسه فلزی

قبل از شروع مبحث طریقه نصب قفسه فلزی، لازم است به چند نکته مهم اشاره کنیم:

  • همه ی قطعات و طبقه های قفسه فلزی می بایست به صورتی نصب شوند که برای همه کالاهایی که در ردیف ها قرار داده شده اند، نظم را ایجاد کنند.
  • طبقات قفسه فلزی باید به نحوی دقیق و محکم نصب شوند که ایمنی کامل و دسترسی آسان را برای همه کارکنان و مشتری ها فراهم نمایند.
  • نصب و اجرای قفسه ها می بایست به صورتی طراحی شوند که سطح سلامت کالاها و ابزاری که در آن جای می گیرند، به میزان زیادی افزایش یابد. در واقع قفسه ها باید نگهداری صحیح از کالاها را تضمین کنند.

آیا همه افراد می توانند قفسه های فلزی را نصب کنند؟

آیا همه افراد می توانند قفسه های فلزی را نصب کنند؟
آیا همه افراد می توانند قفسه های فلزی را نصب کنند؟

برای پاسخ به این پرسش، باید یک نکته ی مهم را مد نظر قرار دهیم. برخی از سیستم های قفسه بندی در نگاه اول ظاهراً طراحی ابتدایی دارند و به همین دلیل ممکن است بعضی افراد تصور کنند که طریقه نصب قفسه فلزی بسیار آسان بوده و هیچ گونه تخصصی را نیاز ندارد.

اما باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که برخی از سازه های فلزی دارای ساختارها و اتصالات مخصوصی هستند؛ از این رو همه افراد یا خریداران این محصولات نمی توانند به نصب اصلی آن ها بپردازند.

در واقع برای نصب بعضی مدل های قفسه فلزی باید از نصاب یا کارشناس نصب کمک بگیرید. بعضی از کاربران و مشتریان تجهیزات فلزی، این نکته را مد نظر قرار نمی دهد و متأسفانه دچار خسارت های متعدد در کسب و کار خود می شوند.

زیرا طریقه نصب قفسه فلزی، مانند دیگر صنایع مهندسی از قواعد و اصول مختص به خود پیروی می کنند.

البته همان طور که بیان شد، بعضی از انواع قفسه فلزی که اغلب در منازل یا انبار های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند را می توان با رعایت مراحلی که در قسمت های بعدی این مقاله ذکر می کنیم، نصب نمود اما برای اطمینان بیشتر، می توانید با کارشناسان سایت قفسه آنلاین در ارتباط باشید.

آیا می دانید طریقه نصب قفسه فلزی پیچ و مهره ای چگونه است؟

آیا می دانید طریقه نصب قفسه فلزی پیچ و مهره ای چگونه است؟
آیا می دانید طریقه نصب قفسه فلزی پیچ و مهره ای چگونه است؟

طریقه نصب قفسه فلزی پیچ و مهره ای در چند مرحله صورت می گیرد.

مرحله اول: تصور قفسه فلزی روی دیوار

در گام اول به منظور نصب این نوع سازه های فلزی، می بایست چهار میله را به صورت صاف و دقیق روی زمین قرار داده و به طور کلی قفسه پیچ و مهره ای را در قسمت مورد نظر تصور نمایید. بعد از بررسی و ارزیابی کامل، چنانچه حفره های مورد نظر به طور دقیق متناسب بوده و در یک راستا قرار داشتند، می توانید مرحله بعدی نصب قفسه را دنبال کنید.

مرحله دوم: تعیین فاصله دقیق بین طبقه اول و کف

در این مرحله می بایست یک اندازه دقیق بین زمین و اولین ردیف قفسه مشخص شود. این اندازه گیری باید بسیار کوتاه و دقیق باشد تا در شرایطی که ردیف اول قفسه دچار مشکل شده و ریزش کرد، هیچ نوع آسیبی به کالاهایی که در آن قسمت قرار گرفته اند، وارد نشود. بعد از مشخص نمودن فاصله حفره ها از قسمت ابتدایی میله تا ارتفاعی که مد نظر قرار داده شده، باید شماره گذاری شوند.

مرحله سوم: قرار دادن طبقات

بعد از این که یک شکل بودن و فواصل مورد نظر ارزیابی شد، می بایست طبقات دو به دو روی حفره ها قرار داده شوند و با کمک پیچ و مهره به طور دقیق نصب شوند. در این مرحله برای سهولت و دقت در نصب، بهتر است از ابزارهای کمکی مانند آچار استفاده کنید.

مرحله چهارم: تراز قفسه ها با دیوار

پس از این که همه قفسه ها کلاف بندی شدند، باید آن ها را در وضعیت عمودی قرار دهید و با دیوار مورد نظر تراز نمایید. در انتهای این مرحله، تمام قفسه ها می بایست با استفاده از پیچ و مهره ها محکم شوند.

مرحله پنجم: بررسی هم تراز بودن طبقات

مرحله آخر از طریقه نصب قفسه فلزی پیچ و مهره ای بسیار مهم است چرا که نکته ی اساسی در نصب این سازه ها در این گام اجرا می گردد.

افرادی که اقدام به نصب قفسه فلزی می کنند، می بایست بعد از جایگذاری هر طبقه، به بررسی هم ترازی آن ها با هم بپردازند و از تناسب هر قفسه با قفسه دیگر اطمینان کسب کنند.

این کار باعث می گردد چنانچه عدم تناسب یا ایرادی در مراحل نصب قفسه ها رخ داده باشد، قبل از راه اندازی و چیدمان محصولات، تصحیح گردد.

اهمیت طریقه نصب قفسه فلزی پیچ و مهره ای به صورت اصولی

اهمیت طریقه نصب قفسه فلزی پیچ و مهره ای به صورت اصولی
اهمیت طریقه نصب قفسه فلزی پیچ و مهره ای به صورت اصولی

چنانچه افراد به صورت کامل طریقه نصب قفسه پیچ و مهره ای را آموزش ببینند، در گام بعدی بهتر است پیرامون اهمیت طریقه نصب اصولی این سازه ها، اطلاعات لازم و کافی را کسب کنند.

از سال های گذشته  تا کنون، به کار بردن قفسه های فلزی از نوع پیچ و مهره ای از محبوبیت فراوانی برخوردار هستند. در حقیقت افراد می توانند با کمک پیچ و مهره ها و به آسانی، همه قفسه ها را ایمن نموده و سلامت کالاها را تأمین نمایند.

میزان تحمل بار در قفسه های فلزی متفاوت است. نصب قفسه های پیچ و مهره ای با ارتفاع پایین می توانند حداقل ۵۹ و حداکثر ۱۲۰ کیلو وزن را تحمل نمایند. دسترسی به محصولات در ارتفاع پایین قفسه ها بسیار راحت است.

معمولاً قفسه های کم ارتفاع در مغازه ها و مراکز خرید، کاربرد زیادی دارند. برخی از قفسه های فلزی با ارتفاع زیاد قادر هستند وزنی بیشتر از ۲۵۰ کیلوگرم را تحمل کنند.

نصب قفسه فلزی پالت راک یا قفسه انبار

پالت راک سنگین یا قفسه های مورد استفاده در انبار، تجهیزاتی با درجه مقاومت بسیار بالا  هستند که به منظور نگهداری و چیدمان محصولات و کالاهای گوناگون در فضاهای منزل یا مکان های صنعتی وسیع، به شکل چند طبقه نصب می گردند.

اما نحوه نصب این سازه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است که در این قسمت از مقاله و با مشورت از متخصصین سایت قفسه آنلاین، می خواهیم به چند نکته اساسی در مورد نصب و اجرای آن ها بپردازیم.

بررسی چند نکته اجرایی و ایمنی پیرامون طریقه نصب قفسه فلزی مورد استفاده در انبار

  • تیم نصب قفسه باید به تجهیزات ایمنی از قبیل دستکش مخصوص، کلاه ایمنی، کمربند ایمنی، کفش کار استاندارد و دیگر ابزارهای ضروری مجهز باشند.
  • افرادی که برای نصب قفسه فلزی انبار اقدام می کنند، می بایست به صورت کامل با قواعد HSE و نکات ایمنی آشنا بوده  و تمامی نکات را در زمان نصب این تجهیزات فلزی رعایت کنند.
  • اگر نصب قفسه های پالت راک توسط کارشناسان این حوزه صورت گیرد، ایشان باید دستورالعمل های ضروری را برای کارفرما یا کارگران انبار شرح دهند. این دستورالعمل ها شامل مواردی مانند طریقه چیدمان کالاها و تجهیزات در انبار، نحوه رعایت اصولی قوانین مرتبط با ایمنی قفسه بندی انبارها و غیره است.
  • بعد از نصب قفسه فلزی انبار، مواردی از قبیل حضور در فضای انبار، بازدید منظم از سازه های نصب شده و نظارت دوره ای و در صورت لزوم پیشنهاد راهکارهای تازه برای استفاده کارآمد از قفسه های فلزی، باید تحت نظر قرار گیرند.

مهمترین اقدام قبل از نصب قفسه فلزی

در راستای موضوع طریقه نصب قفسه فلزی، لازم است این نکته مهم را یادآوری کنیم که یک قاعده کلی که در روند برنامه ‌ریزی موفق وجود دارد، این است که هر چقدر پیش از اقدام به انجام کار، برنامه و فکر بهتر و واضح‌ تری داشته باشید، هزینه ‌های شما در موقع اجرا، به میزان زیادی کاهش می ‌یابند.

لذا مشتریان و کارفرمایان محترم باید این موضوع را مد نظر قرار دهند که انتخاب درست شرکت حرفه ای و مورد تأیید در حیطه اجرا و نصب قفسه های فلزی مختص به نگهداری کالا و مواد مختلف، در آینده کاری موجب کاهش مخارج انبار و خطرات گوناگون خواهد شد.

با توجه به توضیحات ارائه شده، در قسمت بعد، مطالبی را در مورد طریقه نصب قفسه فلزی پالت راک که بسیار پرکاربرد است، بیان می ‌کنیم.

اطلاعات تکمیلی را از متخصصین سایت قفسه آنلاین کسب نمایید.

طریقه نصب قفسه فلزی پالت راک چگونه است؟

در ادامه مبحث، به صورت مرحله به مرحله طریقه نصب قفسه فلزی پالت راک را شرح می ‌دهیم.

مرحله اول: پیش مونتاژ قالب های راک

در مرحله نخست برای نصب قفسه فلزی پالت راک، باید پیش مونتاژ فریم‌ های راک صورت گیرند که این کار در روی زمین و به وسیله کارشناسان نصب انجام می ‌شود.

به طور کلی مرحله پیش مونتاژ فریم‌ های راک، تقریباً نیمی از زمان کلی برای نصب قفسه فلزی پالت راک را در بر می ‌گیرد.

مرحله دوم: عمود نمودن فریم ها

مرحله بعدی بعد از مونتاژ کردن فریم های راک، عمود نمودن یا برپایی قاب ها است.

به صورتی که در بیشتر موارد، فریم ها توسط کارشناس نصب به طور عمودی، در فضای مختص به قرارگیری سیستم های قفسه بندی جایگذاری شده و بعد از آن بازوهای ردیف‌ های راک به آن ها اتصال می ‌یابند. در برخی موارد، این اقدامات به کمک جرثقیل و لیفتراک صورت می گیرند.

مرحله سوم: تنظیمات ستون های راک

بعد از این که فریم ها در وضعیت عمودی قرار گرفته و بازوهای راک جاگذاری شدند، متخصص نصب سازه های فلزی می بایست به انجام تنظیمات عرضی و طولی و همین طور بررسی شاغول بودن نبشی های راک مشغول شود.

در مرحله ی سوم، فاکتور مؤثر در نظم و تعادل ردیف ها و طبقات پالت راک، هماهنگ بودن سطح شیب زمین است. در واقع باید درجه تراز کف انبار تعیین شود. اگر در این مرحله نصاب با شیب زیاد یا کم زمین مواجه شود، بهتر است از ورق تراز استفاده کند. این اقدام، تراز بودن کف انبار را به راحتی تنظیم می کند.

مرحله چهارم: حصول اطمینان از نصب استاندارد تمام قطعات

در مرحله آخر از طریقه نصب قفسه فلزی پالت راک در انبار، کسب اطمینان از نصب استاندارد تمام قطعات و استحکام آن ها است.

در پایان مراحل نصب، رول بولت ها برای اتصال قفسه و زمین به یکدیگر به کار می روند.

آیا می دانید طریقه نصب قفسه فلزی فروشگاهی چگونه است؟

آیا می دانید طریقه نصب قفسه فلزی فروشگاهی چگونه است؟
آیا می دانید طریقه نصب قفسه فلزی فروشگاهی چگونه است؟

طریقه نصب قفسه فلزی خود ایستا و فروشگاهی، کار نسبتاً آسانی است. به طوری که تنها به وسیله یک پیچ گوشتی، دلر و یک چکش معمولی می توان به سهولت نسبت به راه اندازی قفسه فلزی فروشگاهی دیواری اقدام نمود.

برای نصب قفسه دیواری، نیاز به ایجاد حفره در روی دیوار دارید. زیرا ستون قفسه ها یا پایه با کمک این سوراخ ها ثابت می گردند. معمولاً نصب این نوع قفسه به زمان زیادی نیاز دارند.

اما طرح های قفسه خود ایستا به علت عدم نیاز به تکیه گاه در محیط و مستقل بودن، در فرآیند نصب به سوراخ کاری دیوار با سایر قسمت ها نیاز ندارند. بنابراین روند نصب و اجرا بسیار سریعتر به پایان می رسد.

به منظور وصل کردن ستون های دیواری به تکیه گاه جانبی دیگر یا دیوار، از قطعاتی مانند پیچ سرخود، رول پلاک و پیچ استفاده می کنند.

پانل های انتهایی در همه مدل های قفسه فلزی فروشگاهی قابل اتصال هستند اما در مدل های قفسه فروشگاهی خود ایستا، به صورت متداول نصب می گردد. به همین علت زیبایی و نمای ظاهری قفسه های ایستا بسیار بیشتر است.

به طور کلی طریقه نصب قفسه فلزی خود ایستا و فروشگاهی دیواری با کمک آموزش های اندک و به راحتی قابل اجرا است. برای کسب آگاهی بیشتر، به سایت قفسه آنلاین مراجعه نمایید.

آیا می دانید طریقه نصب قفسه فلزی ریلی متحرک چگونه است؟

نصب قفسه فلزی ریلی متحرک، کمک زیادی به ایجاد نظم و ترتیب در انبارها نموده است. نصب این سازه ها دسترسی به تمام قطعات حساس و مهم را همراه با رعایت کامل نکات ایمنی فراهم کرده است.

از آنجایی که این تجهیزات بسیار پیشرفته و تخصصی هستند، بهتر است برای نصب استاندارد و ایمن آن ها ،از کمک کارشناسان متخصص و ماهر استفاده کنید.

آیا طریقه نصب قفسه فلزی با روش های اینترنتی امکانپذیر است؟

همان طور که می دانید، قفسه های فلزی دارای انواع بسیار متنوعی هستند. در همه ی موارد برای نصب سریع و اصولی، بهتر است از افرادی که تجربه ی نسبی در این نوع فعالیت ها دارند، کمک بگیرید.

در بعضی مدل های این محصولات، طریقه نصب قفسه فلزی به صورت اینترنتی وجود دارد و کاربران می توانند با کمک اینترنت و به راحت ترین روش ممکن، قفسه ها را در انبار یا مغازه خود نصب کنند.

برخی فروشندگان مانند سایت قفسه آنلاین، دارای تیم پشتیبانی خبره بوده و طی انجام مراحل نصب می توانند خریداران را راهنمایی کنند.

برای دریافت مشاوره، طراحی، تهیه و نصب قفسه های فلزی انباری، قفسه فلزی پالت راک، قفسه فروشگاهی و غیره می توانید با سایت قفسه آنلاین تماس حاصل نمایید.

جمع بندی

جمع بندی
جمع بندی

در این مطلب، به موضوع طریقه نصب قفسه فلزی پرداختیم. سازه هایی مانند قفسه مشبک یا پیچ و مهره ای، قفسه پالت راک، قفسه خود ایستا و فروشگاهی، از جمله مواردی بودند که روش نصب و اجرای آن ها را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم.

همان گونه که مشاهده کردید، شاید بتوان برخی از انواع قفسه های فلزی را به تنهایی یا با کمک کارشناس نصب کرد؛ اما در بعضی موارد، به دلیل وسعت سازه های مهندسی و وزن بسیار زیاد آن ها ،باید از ماشین ها و تجهیزات تخصصی برای نصب استاندارد استفاده کرد و به طور کلی همه ی مراحل راه اندازی سیستم قفسه بندی توسط نصاب مربوطه  صورت می گیرد.

بورس قفسه فلزی

بورس قفسه فلزی

در این مقاله، سعی می کنیم موضوع بورس قفسه فلزی را مورد بررسی قرار دهیم. لطفا ما را تا انتهای مقاله همراهی نمایید. آدرس بورس

ادامه مطلب »
ارزانترین قفسه برای مغازه

ارزانترین قفسه برای مغازه

در این مقاله، به بررسی ارزانترین قفسه برای مغازه خواهیم پرداخت. ما را همراهی نمایید. ارزانترین قفسه برای مغازه به عوامل مختلفی از جمله اندازه

ادامه مطلب »
طریقه نصب قفسه فلزی

طریقه نصب قفسه فلزی

در این مقالهاز قفسه آنلاین، سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که طریقه نصب قفسه فلزی چگونه است؟ با ما همراه باشید. یکی

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قفسه آنلاین با سال ها تجربه در امر مشاوره ، طراحی فضا ، فروش و اجرا سیستم های قفسه بندی برای تمامی مشاغل ، فروشگاه ها و کسب کارهای محتلف اعم از فروشگاه هیا غذایی و مایحتاج روزمره ، هایپرگوشت مرغ ،قنادی ها ،سوپر پروتئین ها …..

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید